Fontosnak tartjuk tájékoztatni ügyfeleinket a berendezés megvásárlásán túl várható projekt költségfajtákkal kapcsolatban is. Az alábbi listában igyekeztünk összegyűjteni azokat a fontosabb költségelemeket, melyek jellemző módon a teljes beruházás során majd a tulajdonos költségvetését terhelik. Ezek a beruházás egyéb költségei. Külön cikkben tárgyaljuk a beruházás várható teljes költségét! Ezek a költségtételek alapesetben nem részei jelen ajánlatnak és nem részei cégünk teljesítési határainak.
Fontos! A felsorolás elsősorban a DiBO 2000 típusú berendezések telepítésének esetére vonatkoznak.

Minden esetben a beruházó gondoskodik az üzemeltetéshez szükséges közművekről a telepítési pontig történő kiállással. Ez a kiállási pont többnyire a gépészeti konténer padlózata, illetve az egyes mosóbeállók. A szükséges közműfajtákra vonatkozóan további információkat találhat az alábbi tudásbázis oldalon.

Általánosságban elmondható, hogy víz, szennyvíz és villamos áram közmű csatlakozásra minden esetben szükség van. A vízmelegítés módjától függően, és vállalható költségek esetében a gázközmű szintén fontos lehet, hiszen a vízmelegítés ma ismert legegyszerűbb és költséghatékonyabb módja a földgáz alapú vízmelegítés. A telek egyéb adottságaitól függően szükséges lehet a csapadékvíz elvezető hálózat kiépítésére is.

Fontos és költséges része a beruházásnak a mosótér padlózat a megadott beállószámnak megfelelően, a technológiai és kiviteli tervben megadott rétegrend szerint kiépítve. Ebbe az alaptestbe kerül elhelyezésre-kiépítésre a gépészeti és mosórendszer üzemeltetéséhez szükséges védőcső és egyéb vezetékhálózat, például az ügyfélkezelő felületek összekötéséhez, a mosóterek szennyvíz elvezetéséhez, vagy éppen a fagymentesítési áramoltatás fenntartásához.

Szintén a jelzett alaptesten belül kerülnek kialakításra az iszapterek az egyes mosóbeállókhoz kapcsolódóan. Ezeket többnyire zsalukővel javasoljuk megvalósítani, mely egyszerű, gyors, költséghatékony és gondozásmentes megoldás. Nem javasoljuk előregyártott iszapterek alkalmazását. Ezek többnyire drágább megoldást jelentenek és nem hordoznak praktikus előnyöket.

Megjegyzés: Nem tartjuk szükségesnek a mosótér iszapterei és az olajszeparátor közé további iszapleválasztó beépítését. Kétségtelen, hogy némi iszap átszivárog az olajszeparátor terébe, de ez a mennyiség a rendszeres és szükséges szeparátor ürítés során könnyedén és problémamentesen eltávolítható.

Szükség lesz egy a berendezés vízkibocsátási mértékéhez, tervező által méretezett olajszeparátorra a mosótéren kívül, a talajban elhelyezve. Cégünk elsősorban a német ACO vállalat berendezéseinek alkalmazását javasolja. Tapasztalataink szerint a minőségi, műanyag műtárgy könnyen és gyorsan telepíthető, egyszerű a karbantartása és költsége is elfogadható.

Jó tanács: Ezeket a műtárgyakat minden esetben igyekezzen közvetlenül valamely szakkereskedőtől beszerezni, hiszen a járműmosó rendszerek forgalmazói, hozzánk hasonlóan, csupán közvetítik ezeket, kedvezőtlenebb árakkal.

Gondolni kell még a padlózatba beépítendő padlófűtés csőrendszerre is, mely beállóhelyenként átlagosan 250 méter, ötrétegű csővezetéket jelent a szükséges szerelvényekkel együtt. Az ötrétegű csövet a vasalati hálóra szerelve a záró betonrétegben szükséges elhelyezni. Számolni kell a padlófűtés rendszer szolár glikollal történő feltöltésének költségére is.

MegjegyzésA padlófűtés osztó-gyűjtőt és primer szivattyút, valamint ezek számítógépes vezérlését ajánlataink opcionálisan tartalmazhatják, elsősorban a központi vezérlés igénye okán.

Nem tartalmazza a kalkuláció az épületszerkezethez illeszkedő és a helyi szabályozás szerint kialakított kéményrendszert és ennek engedélyezési költségét. Ennek elsősorban az az oka, hogy a gépészeti helyiségekből történő füstelvezetés engedélyezett módja szolgáltatónként és földrajzi területenként más és más. Nem gyártó által biztosított épületszerkezet esetében a kémény fizikai kialakítása sem becsülhető. Kazánjainkhoz mi minden esetben TRCOX márkájú kéményrendszert csatolunk, mely szakkereskedők útján könnyedén beszerezhető az ország egész területén.

Az ajánlati csomagnak alapesetben nem része az autómosó felépítményszerkezet és a gépészeti helyiség. Cégünk két fajta szerkezeti megoldást kínál az ügyfelei számára. Erre vonatkozó ajánlatot minden esetben kérjen kapcsolattartójától.
Megjegyzés: Általános tapasztalatként elmondható, hogy a házilag, vagy egyedileg kivitelezett épületszerkezetek összköltsége, figyelembe véve az egyedi tervezés és kivitelezés költségeit és nehézségeit, eléri és egyes eseteben meg is haladja a gyári struktúrákét. Az ajánlatok összehasonlítása során figyeljen oda, hogy mit mivel hasonlít össze. Vajon tényleg azonos-e a két ajánlat műszaki és esztétikai tartalma?
Fontos: Érdemes tisztában lenni azzal is, hogy a gyári épületszerkezetek tartalmaznak minden olyan kiegészítő elemet is, mely a technológiai installáció során fontosak, például a forgókarok kapcsolódási pontjait, vagy éppen a kábeltálca rendszer.

Ahogy az előbbi pontban is már említettük, a beruházás fontos része a fagymentes gépészeti helyiség a megadott minimális méretekkel (Szél: 2.500mm x Hossz: 6.000mm, Magasság 2.500mm), és minimális nettó ajtónyitás mérettel (900mm x 2.100mm).

Megjegyzés: Ahogy a számokból is kiolvasható, a helyiségméret jelentősen meghaladja a szekrényes kiviteli módú gépészeti megoldások diktálta helyigényt. Ennek az oka egyrészről a magasabb műszaki tartalom és az autómosó centrumokra inkább jellemző üzemeltetési forma. Ez utóbbi nem, vagy csak nagy kompromisszumok árán oldható meg szekrényes építési móddal.

Mindenképpen számoljon a mosóterek megvilágítási rendszerének anyag és installációs költségével. Jelenleg minden beálló esetében 4-4 por- és páramentes mono fénycső armatúrát javasolunk kiépíteni, egyenként 58W teljesítményű, hideg-fehér fényű fénycsővel szerelve.

Megjegyzés: A világítás vezérlés opcionális programcsomagban a számítógépes rendszeren keresztül is megoldható, akár távvezérlés útján.

A padlózaton kívüli térben, de gépészeti helyiség közvetlen közelében kell kialakítani a fagymentesítési áramoltatás folyadékgyűjtő tartályát. Ennek műszaki specifikációját az installáció részleteinek ismeretében részletesen megadjuk ügyfeleinknek, vagy konkrét megoldást kínálunk.

Az ajánlat nem tartalmazza a magasnyomású tömlőszett központi gépészeti berendezés és az egyes mosóállások forgókar csatlakozási pontjai közötti költségét. Ennek elsősorban az az oka, hogy az ajánlatadás pillanatában a létesítendő épületszerkezeti struktúra méretei és a gépészeti egység elhelyezési pontja nem ismert.

Minden esetben javasoljuk internetes kapcsolat kiépítését a gépészeti helyiségben egy többportos (lehetőleg POE) switch routerrel. Ez jól használható a telepítendő kamerarendszer képi jeltovábbítására, illetve fontos feltétele az egyébként alapáron rendszerbe illesztett távelérési funkció gyakorlati használatának.

Fontos! A fenti tételek közül az alábbiak az épületszerkezeti ajánlataink részét képezik:

  • Gépészeti helyiség,
  • Épületszerkezet,
  • Kábeltálca rendszer,
  • Mosóterek világítási rendszere,
  • Forgókar tartórendszer,
  • Magasnyomású tömlő szettek

Az alépítmény kivitelezéséhez minden esetben biztosítjuk a teljes tervezési és kivitelezési segédletet, illetve a személyes, vagy telefonon keresztüli felügyeletet és segítséget. A felépítményre vonatkozóan szolgáltatjuk azokat az alapvető méretezési paramétereket, melyek a használhatósághoz szükségesek és melyeket mi magunk is alkalmazunk az installációk során.

Egy válasz erre Az önkiszolgáló autómosó beruházás egyéb költségei
  1. […] Mennyibe kerül egy önkiszolgáló autómosó? Az ügyfelektől kapott megkeresések legnagyobb része az önkiszolgáló autómosó beruházás teljes költségvetésére vonatkozik. Egy külön cikkben tárgyaljuk a beruházás egyéb költségeit. […]


[fel]

Szóljon hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..