Jóval több, mint 10 éve jelentek meg az első, komolynak tekinthető önkiszolgáló autómosó installációk hazánkban. Kevés olyan magyar nagyváros van, mely legalább egy darab 3, vagy ennél több beállóhelyes, önálló centerrel ne büszkélkedhetne. A következő években nyílván valóan növekedni fog a piac lefedettsége, hiszen a szolgáltatás nem csak ügyfelek számára vonzó, de a befektetők is komoly lehetőségeket látnak ebben az üzleti modellben. Az említett folyamatok idővel valódi konkurenciaharchoz vezetnek egy-egy földrajzi terület esetében. Az autómosó tulajdonosok hosszú távú érdeke a piaci helyzetük megőrzése, a piacra lépő új szereplőkkel szembeni pozíciójuk megőrzése. Egyszóval, különbözni a konkurenciától.

Mielőtt az erre alkalmas stratégiára kitérnénk, szögezzünk le egy igen fontos tényt. Nincs ma a magyar piacon olyan technológiai megoldás – gyártmány, márka berendezés típus –, mely megfelelő módon installálva, alkalmas cél-vegyszereket felhasználva, és a gyári előírások szerint üzemeltetve, karbantartva, ne volna képes egy járművet megtisztítani. Ha ez mégis így van, ha Önnek bárhol is ez a tapasztalata, biztos lehet benne, hogy valamilyen műszaki hibával, üzemeltetési hiányossággal, vagy egymással együttműködni képtelen termékekkel van dolga. Külön írásunkban kitérünk ezek lehetséges okaira.

Talán magam, magunk ellen beszélek, de kénytelen vagyok elismerni, hogy nagy bajban lennék, ha bármelyik Magyarországon jelenlévő terméket is ilyen, alapvető szempontból kéne kritizálnom. Természetesen mindenkinek, minden gyártónak, minden termékének megvan a maga története, marketing stratégiája és működési módjából, műszaki megoldásaiból fakadó egyedisége. Nyilván minden gyártó igyekszik kategóriákba sorolt terméktípusok útján kielégíteni adott ügyfél, adott helyszínen megvalósuló, adott elképzeléseket, célokat kiszolgálni hivatott igényeit. Így aztán Önnek, mint beruházónak, lehetősége van egészen egyszerű, kültéri ládikába szerelt, apró, elektromechanikus eszközöktől kezdődően komoly, számítógépek által vezérelt, rendkívül fejlett perifériás elemekkel felvértezett, valódi behemótokat is hadrendbe állítani.

Egy közös azonban mindegyikükben megvan, a járművet le lehet tisztítani velük. Ha ez nem így volna, akkor a gyártó felelősséggel tartozik az alkalmatlan termék piacra bocsátásáért, hiszen végső soron megtévesztené az ügyfelét.

A hosszú távú, a konkurensekkel szemben hatékony üzleti stratégia célkeresztjében így nyílvánvalóan nem állhat kizárólag egy olyan berendezés beszerzése és üzemeltetése, mely képes a járművet lemosni, megtisztítani. Ezt bárki, bármilyen fent nevezett termékkel képes megoldani.

Képzelje csak azt a pillanatot, amikor egy nagyvárosban, több tízmillió forintos beruházással létrehozott járműmosó centruma egyetlen mosás és öblítés gomb együttesével igyekszik 10-15 évre biztosítani piaci helyzetét. Aztán jön a következő befektető, aki nem tesz mást, csak saját, új létesítményébe beilleszt egy extra bogároldás programot.

Ebben az üzletben a több mindig jobb.

Ahogy fogyasztóként Ön is a nagyobb választékot keresi, úgy az Ön későbbi ügyfelei is mindig a szélesebb körű megoldásokat keresik majd. Mindezt nem azért teszik (tesszük), mert az egyszerű rendszerek ne volnának képesek megtisztítani az autóját, hanem azért, mert az ügyfelek nagyobb része (éppen azok, akik az extraprofitot adják) mindig valami többet, valami különlegeset keresnek. Aki „csupán” le akarja mosni az autót, ezt bárhol megteheti. Aki arra is érzékeny, hogy milyen módon teszi ezt, milyen környezetben, már sokkal nehezebben szerezhető meg ügyfélnek és tartható meg sok évig.

A DiBO azon a véleményen van, hogy az ügyfelek meghatározó része számára egy önkiszolgáló autómosóban eltöltött 15-30 perc nem csak egyszerűen az autótisztításról szól. Ügyfeleink igyekeznek megadni ennek a módját, nyitottak a különleges megoldásokra, keresik az újat, a hatékonyabbat és rendkívül érzékenyek az adott helyszín minőségi színvonalának állandóságára.

Mindezek céljából valamennyi DiBO termék esetében az ügyfélnek lehetősége van széles körben konfigurálni az alaprendszer szolgáltatásait. Mindezt nem csak a végfelhasználó irányban teheti, de saját üzemeltetési igényeit jobban szolgáló megoldásokhoz is hozzájuthat.

A hosszú távú stratégia legfontosabb eszköze a szélesebb szolgáltatási kör, minőségi eszközökkel, minőségi környezetben megvalósítva.

DiBO Veszprém slider

Milyen opcionális szolgáltatások érhetőek el a DiBO 2000 integrált rendszerek esetében?

A DiBO 2000 integrált rendszerek alapberendezése csupán az üzemeltetéshez szükséges bázis elemeket tartalmazzák. Ilyenek az adott konfigurációnak megfelelő számú elektromotorok, az ehhez kapcsolódó vízpumpák, szelepek, csapok, vezetékek, szabályozók, és vezérlő elektronikai struktúrák. Ez a technológiai bázis minden esetben a konkrét elképzeléseknek, igényeknek megfelelően egészíthető ki. Ezt a törekvést könnyíti meg a modern, folyékony állagú vegyszerek alkalmazása is.

Alapvető programok:

  • Samponos mosás
  • Öblítés
  • Wax

Opcionális programok:

  • Hab program dedikált hablándzsán
  • Bogároldó program
  • Alacsony nyomású kefés program
  • Magasnyomású kefés program
  • Cseppmentes száradás program (ozmózis program)
  • Felni tisztító program
  • Motorkerékpár mosóprogram

Üzemeltetési oldal alapszolgáltatások:

  • SIEMENS érintőpanelen keresztül történő rendszer programozás
  • Az egyes beállók vezérlése, szabad használat, szerviz mód kapcsolása
  • Perifériák vezérlése számítógépes felületen keresztül
  • Perifériák diagnosztikai rendszerei
  • Vegyszerpumpák vezérlése termékenként, beálló helyenként,
  • Ügyfél felületek beállításai, kapcsolása,
  • Működés időzítés,
  • Tartályok beállításai és szintjelzése,
  • Használattal kapcsolatos pénzügyek kezelése,
  • Kedvezmények beállítása,
  • Hét napjaira programozható egyedi sajátosságok beállításai,
  • Komplex pénzügyi modul,
  • Működéssel kapcsolatos regiszterek,
  • Szerviz modul,
  • Diagnosztikai rendszer,
  • Konfigurálható, jelszóval védett felhasználói szintek,
  • On-line távelérés,
  • stb…

Üzemeltetési oldal opciói:

  • Világítás vezérlés a mosóállásokon,
  • Mosóállásonkénti világítás vezérlés,
  • Létesítmény megvilágítás vezérlés,
  • Reklám felületek megvilágítás vezérlése,
  • Sorompó, kapu működés vezérlés,
  • Szabadon szabályozható meleg/hideg vizes program üzem,
  • Padlófűtés vezérlés (idő alapon is),
  • Padlófűtés vezérlés beálló helyenként (idő alapon is).

Mindenképpen javasoljuk Önnek, hogy végleges beruházási döntését megelőzően tájékozódjon az adott helyszínen és annak piaci vonzáskörében fellelhető konkurencia mennyiségéről, minőségéről, szolgáltatási sajátosságiról. Igyekezzen kicsit elvonatkoztatni a jelentől és gondolkodjon hosszútávon. Kerülje a már piacon lévő konkurensek szolgáltatásaival megegyező megoldásokat. Igyekezzen többet jobban szolgáltatni. A hosszú távú célok legjobb biztosítéka az egyediség, a többi szereplőtől valamilyen formában megkülönböztetett és megkülönböztethető megoldás.

Mert a legfontosabb:

Különbözni a konkurenciától

2 Hozzászólás erre: Különbözni a konkurenciától
  1. […] ekkor érkezett el a pillanat, amikor ki kell választani a telepítendő rendszert és ennek szállítóját! Mindezekhez sok sikert és kitartást kívánunk […]

  2. […] Ilyenre nagyon sok példát tudnék mondani! Ezektől a konkurensektől nagyon könnyű lesz megkülönböztetni az Ön új […]


[fel]

Szóljon hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..