Nap, mint nap keresik meg cégünket érdeklődők önkiszolgáló autómosó létesítésével kapcsolatban. Talán a rendszerszállítók ilyen fajta beruházásban betöltött, fontosnak látszó szerepe miatt gondolják úgy sokan, hogy elsősorban ők, ha tetszik: MI tudunk a leginkább teljes körű felvilágosítást adni a témával kapcsolatban a számukra. Ezek az általam „belépő” érdeklődőnek nevezett ügyfelek többnyire a várható beruházási költségre vonatkozóan szeretnének tájékozódni. Kétségtelen tény, hogy egy a témában járatlan, tájékozatlan ember számára már ezek az alapvető információk is fontosak lehetnek. A gond mindezzel kapcsolatban csupán annyi, hogy a rendszerszállító az adott pillanatban az ügyféllel és annak szándékával kapcsolatban épp olyan csekély tudással rendelkezik, mint a telefonáló az adott témával kapcsolatban.

Sok olyan árajánlat kérés fut be, melyben az ügyfél egy, kettő, három és négy beállásos autómosóra kér ajánlatot samponos programmal… ennyi!

Ha az ajánlatkérő ilyen bizonytalan saját szándékát illetően, akkor a rendszerszállító is igen nehezen képes valódi, komoly berendezésre vonatkozó ajánlatot elkészíteni az ügyfél számára.

kicsi kisebb autóEzt valahogy úgy lehet a legjobban érzékeltetni, mintha valaki felhívna egy autókereskedést és ajánlatot szeretne kapni egy kicsi, egy picivel nagyobb és egy egészen nagy autóra vonatkozóan… Ugye? Ez is nehéznek tűnik…

A felek (ügyfél – rendszerszállító) helyzetének megkönnyítésére hoztuk létre ezt az információs fórumot is. Mi is érzékeljük, hogy a magyar net, sőt a nemzetközi szakportálok is igen fukar módon bánnak az üzleti információkkal e témában. Ezek az információk elengedhetetlenek ahhoz, hogy a szándékból komoly elhatározás és végül üzleti döntés születhessen. Ennek a folyamatnak valamikor a közepében kéne eljönnie annak a pillanatnak, amikor a leendő ügyfél konkrét partnert keres, konkrét, vagy annak érzett elképzeléseket követve. Ahhoz, hogy egy gyártó, vagy annak hazai képviselete valódi, értelmes, értelmezhető és hasznos ajánlatot készíthessen érdeklődő ügyféljelöltjének, annak el kell végeznie a saját házi feladatát.

Nagy baj az, ha a tájékozatlan ügyfél a rendszerszállító partner sugallatait, tanácsait követve cselekszik, hoz döntéseket.

A legjobb, amit tehetünk érdeklődőként, ha tájékozódunk a lehetséges összes fórumon. Higgye el a kedves olvasó, hogy nem az ár lesz a fő probléma. A helyes út első lépése a határozott szándék a lehető legrészletesebb módon kialakítva. Ehhez kell partnert, berendezést keresni, majd a kialakuló költségek alapján döntést hozni: Igen, vagy nem csinálom.

A DiBO vállalat tulajdonosa szerint először bele kell „szeretni” az üzleti modellbe (hinni kell benne), aztán bele kell „szeretni” a berendezésbe, amely mellett végül döntünk.

DiBO EsztergomBe kell valljam, én a DiBO (Genk típusú saválló acél, brutálisan gyönyörű) épületszerkezetébe „szerettem” bele. Aztán megkerestem a céget Belgiumban és csak a vak szerencsémnek köszönhetem, hogy nem csak a külcsín, hanem a belbecs is a „szerelem” tárgya lett. Ebben a fázisban már egészen biztos voltam abban, hogy lesz egy önkiszolgáló autómosóm. Azt is tudtam milyet szeretnék, hol szeretném, milyen szolgáltatásokkal. Még azt is magam előtt láttam milyen lesz a parkosítás a telken… A fura az, hogy még mindig fogalmam sem volt arról, hogy ez mennyibe fog kerülni. Aztán megjött az ajánlat… Hoppá…Te jó ég! Abban biztos voltam, hogy akarom. Abban is biztos voltam, hogy menni fog a business. Abban már kevésbé, hogy miből fogom mindezt kifizetni. De egy percig sem merült fel bennem, hogy a „szerelmemet” lecseréljem egy olcsóbbra, vagy rosszabbra.

Így aztán van, aki egy épületszerkezetbe, van aki egy vegyszerillatba és van olyan, aki a hosszú sorok látványába szeret bele. Higgye el a kedves olvasó: a rendszerszállítónak fogalma sincs arról, hogy ön „szerelmes” e már, és hogy mi a „szerelem” tárgya. Ha ilyen még nincs is, ne mi mutassuk meg, hogy Ön mit szeressen!

Árajánlat kérés előtt, kerüljön tisztába a következőkkel:

Hol szeretne autómosót létesíteni?

  • Van már konkrét telek? Mit tud róla? Esetleg olvassa el a témában ezt a kis szösszenetet…
  • Mekkora lenne az elképzelt létesítmény?
  • Fedett, vagy nyitott lesz az autómosó?
  • Szekrényes, vagy konténeres gépészeti rendszert szeretne?
  • Milyen mélységű szolgáltatást szeretne nyújtani az ügyfeleknek? Mosás/öblítés, vagy valami izgalmasabbat? A konkurensek hogy festenek? Nem volna érdemes valami többet, különlegesebbet adni?
  • Milyen közművek vannak az ingatlanon? Ami nincs, azt milyen költségek mellett lehet kiépíteni? Tényleg érdemes fél kilométerről gázt hozni 3 millióért? Nincs szennyvíz csatorna???
  • A közelben lakik, vagy egy távolabbi városban?
  • Lesz kedve/ideje 5 hónap múlva is az üzlettel törődni? Lesz olyan, aki ezt átvállalja? Nagyobb odafigyelést igénylő rendszert keres, mert műkedvelő, vagy olyat, amit a világ másik végéről is kedvére kapcsolgathat, mert kényelmes típus?
  • Milyen perifériákat kezeljen a berendezés? Világítás? Padlófűtés? Sorompó?
  • Milyen típusú vegyszereket szeretne használni? Kipróbált márt több fajtát? Utána olvasott már a témának?
  • Mi lesz a karbantartással? Szeretne szervizszolgáltatási szerződést, vagy majd maga intézi a dolgokat?
  • Milyen garanciákat, támogatást vár el a szállítótól?
  • Szeretne e segítséget kapni a beruházás építészeti részére is?
  • Esetleg szeretné, hogy a rendszerszállító építsen meg mindent kulcsra készen?

Ha ezek egy részével legalább már tisztában van, jöhet az ajánlatkérés és a szállítói partner vadászat! Önnek kell tudnia kire van szüksége!

A mi elképzeléseinkhez keressünk partnert és a ne a partner képességeihez próbáljunk mi alkalmazkodni!

Szóljon hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..